کد خبر 512803
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱

رسانه‌های روسی از سفر قریب‌الوقوع نخست‌وزیر هند به روسیه سخن می‌گویند، سفری که ادامه راه نزدیکی مسکو - دهلی‌نو خواهد بود.

به گزارش مشرق، براساس گزارش منابع روسی نارندرا مودی نخست‌وزیر هند قرار است امشب عازم مسکو پایتخت روسیه شده و صبح فردا با ولادمیر پوتین دیدار و گفت‌وگو کند.

نارندرا مودی در صفحه فیس بوک خود نوشته است: می‌خواهیم روابط خود را در عرصه علوم ، تکنولوژی و استخراج معادن با روسیه تقویت کنیم. روابط تجارتی بین روسیه و هند می‌تواند بیشتر تحکیم یابد که نه تنها به نفع هر دو کشور، بلکه به جهان است.

وی نسبت به نتایج مثبت این سفر اظهار امیدواری کرده است.

مودی در حالی به مسکو سفر می‌کند که پیش از این اعلام شده بود دولت هند تصمیم دارد پس از خریداری پنج سامانه موشکی دفاعی «اس-400» از روسیه آن‌ها را در مرزهای مشترک خود با پاکستان و چین مستقر کند.

گفته‌ می‌شود استقرار این سیستم موشکی روسیه میلیاردها دلار هزینه خواهد داشت که 3 سیستم از آن در مناطق مرزی هند با پاکستان و دو سیستم دیگر در مرزهای شرقی با چین نصب خواهد شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مغز متفکر ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    آواکسم که دارن .
  • بنده خدا ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    حضور روسيه در سوريه و جنگ با داعش در درجه اول مطمعنا براي منافع خودشان است .وبعد براي ديگران. از طرفي چون مذدوران زيادي از روسيه و كشور هاي اطراف اون در گروه داعش حضور دارند و روسيه از ترس اينكه اينها بعدها براي روسيه خطر آفرين باشند اقدام به حمله نظامي براي از بين بردنشان مي كند و از طرفي سوريه ميداني شده براي تست و به رخ كشيدن و معرفي سلاح هاي جديد خود براي پيدا كردن مشتري. پس ( هيچ گربه اي براي رضا خدا موش نميگيره بلكه براي سير كردن شكم خودش اين كار را ميكنه)
  • افشین تهران ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    مگه بقیه غیر از اینکاری که فرمودید رو میکنن؟البته صرفا این دو موضوع دلیل حمایت روسیه از سوریه نیست و دلایل دیگری هم میشه به این دو دلیل اضافه کرد.اگه دولت سوریه عوض بشه روسیه پایگاه نظامی خودش در مدیترانه رو از دست میده.سوریه سالهاست که از شرکای راهبردی روسیه بوده و حتی عضو پیمان ورشو هم بوده و از دست دادن اون درست مثل از دست دادن کشورهای تازه استقلال یاقته در اسیای میانه هست مثل اذربایجان و اوکرایین.کلاهی که سر روسیه در لیبی رفت دوباره تکرار نخواهد شد.
  • ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    باعث تاسف است که روسیه سیستم قدیمی تر اس 300 را به ایران نمیدهد ولی اس 400 را مثل نقل نبات به سایر کشورها می فروشد.ولی باز هم روسیه شده عزیز دل برادر
  • ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
    0 0
    هر کاری میکنه بکنه فقط شر این داعشی های نجس رو از سر مردم جهان داره کم میکنه
  • ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
    0 0
    برادر همه چیز منافع نیست گاهی اوقات برای کمک به بشریت حضور پیدا میکنند چون ازاده در جهان زیاد است روسیه هم نشان داد ازاده است
  • منوچهر ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
    0 0
    افشین سلام روسیه علاوه بر داعش غیره نظامی هارم میزنه میکشه 35 تا سوری غیرنظامی رو کشته اگه راست میگه پایگاه های داعش توی عراق رو بزنه بعدم این همه داعش رو با هواپیمازده مگه نابود شدن داعشی های کثیف
  • منوچهر ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
    0 0
    توم که سوزنت و آواکس گیر کرده ه دقت کردی
  • مردونیه ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    0 0
    نمیده ! اگه بده هندیها در اختیار آمریکاییها می گذارند و آنها سیستم ضد اون رو می سازند . نمیده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس